Każdego dnia w Polsce można znaleźć przedsiębiorcę chętnego do nawiązania współpracy handlowej z przedstawicielami Państwa Środka.

Świetnie rozwijająca się gospodarka tego państwa z jednej strony jest bogatym źródłem importowanych towarów, z drugiej - coraz chłonniejszym rynkiem dla eksportowanych dóbr konsumpcyjnych, przemysłowych i myśli naukowej.


Import produktów made in China jest zakrojony na tak szeroką skalę, że nie ma potrzeby przytaczać tu przykładów. Większość rodaków znajdzie odpowiednie przykłady w najbliższym otoczeniu.

Natomiast jeśli mówimy o eksporcie towarów do Chin, wiele osób może nie zdawać sobie sprawy, na jakim poziomie odbywa się ten proceder i jak atrakcyjnym rynkiem zbytu są Chiny. Jeśli firma planuje rozwój warto zastanowić się nad tą alternatywą


Aby nawiązać współpracę z przedsiębiorstwami chińskimi można skorzystać z jednej z trzech podstawowych metod.

Pierwszą jest zapoznanie się ze stronami firmowymi prowadzonymi w języku angielskim lub ofertą portali ogłoszeniowych.

Jeszcze jakiś czas temu ta metoda była skuteczna. Dziś znajomość angielskiego nie jest już tak dużym atutem. Wiele międzynarodowych firm zmieniło już strategię i wyszukują bardziej konkurencyjne oferty w oparciu o pracowników znających język chiński. Do finalizacji przedsięwzięcia przydatni stają się również ludzie znający kulturę i tradycje mieszkańców Państwa Środka.

Firmy mają możliwość zatrudnienia własnego pracownika spełniającego powyższe wymagania lub wynajęcia wyspecjalizowanej firmy pośredniczącej w kontaktach z kontrahentami.

Decyzja jest zależna od wielu czynników i każda firma powinna przeprowadzić własne kalkulacje, które rozwiązanie byłoby dla niej lepsze na danym etapie rozwoju.

Tagi: , , , , ,